lunes, diciembre 24, 2012

¿Por qué luchaban los rebeldes catalanes del 11 de septiembre de 1714? "PER LA PATRIA Y PER LA LLIBERTAT DE TOTA ESPANYA" (sic)



























Pese a todas las mentiras con que nos intoxican los corruptos pseudo catalanistas que han convertido Cataluña y el nacionalismo en un obsceno negocio personal, la realidad es la que es, los rebeldes de 1714 luchaban "per son Rey, per son honor, per la patria y per la llibertat de tota Espanya". No eran traidores, como Artur Mas. Acredítalo así el siguiente Pregó de l'11 de setembre de 1714 de part dels tres Excms. Comuns, cuyos fragmentos más significativos extractamos y que reprodúcese completo a continuacíón:

(...) atés que la deplorable infelicitat de esta ciutat, en que avuy resideix la llibertat de tot lo Principat y de tota España, está exposada al ultim extrem (...) pero com tot se confía, que tots com verdaders fills de la patria, amants de la llibertat, acudirán als llochs senyalats, á fí de derramar gloriosament sa sanch y vida, per son Rey, per son honor, per la patria y per la llibertat de tota Espanya.

El texto completo:

Ara ojats, se fa saber á tots generalment, de part dels tres Excms. Comuns, pres lo parer dels Senyors de la Junta de Gobern, personas asociadas, nobles, ciutadans, y oficials de guerra, que separadament están impedeint lo internarse los enemichs en la ciutat; atés que la deplorable infelicitat de esta ciutat, en que avuy resideix la llibertat de tot lo Principat y de tota España, está exposada al ultim extrém, de subjectarse á una entera esclavitud. Notifican amonestan y exhortan, representant pares de la patria que se afligeixen de la desgracia irreparable que amenassa lo favor é injust encono de las armas gali-spanas, feta séria reflexió del estat en que los enemichs del Rey N.S., de nostra llibertat y patria, estant apostats ocupant totas las bretxas, cortaduras, baluarts del Portal Nou, Sta. Clara, Llevant y Sta. Eularia. Se fa á saber, que si luego, inmediatametn de ohit lo present pregó, tots los naturals, habitants y demés gents habils per las armas no se presentan en las plassas de Junqueras, Born y Plassa de Palacio, á fi de que unidament ab tots los Senyors que representan los Comuns, se poden retxassar los enimichs, fent lo ultim esfors, esperant que Deu misericordiós, millorará la sort. Se fa també á saber, que essent la esclavitud certa y forsosa, en obligació de sos empleos, explican declaran y protestan als presents, y DONAN TESTIMONI ALS VÉNIDERS, de que han executat las últimas exhortacions y esforsos, PROTESTANT DE TOTS LOS MALS, RUINAS Y DESOLACIONS QUE SOBREVINGUEN Á NOSTRA COMUNA Y AFLIGIDA PATRIA, Y EXTERMINI DE TOTS LOS HONORS Y PRIVILEGIS, quedant esclaus ab los demés enganyats espanyols y tots en esclavitud del domini francés; pero com tot se confía, que tots com verdaders fills de la patria, amants de la llibertat, acudirán als llochs senyalats, á fí de derramar gloriosament sa sanch y vida, per son Rey, per son honor, per la patria y per la llibertat de tota Espanya, y finalment los diu y fan á saber, que si despres de una hora de publicat lo pregó, no compareixen gent suficient per executar la ideada empresa, es forsós precis y necessari fer llamada y demanar capitulació als enemichs, antes de venir la nit, per no exposar á la mes lamentable ruina de la Ciutat, per no exposarla á un saco general profanació dels Sants Temples, y sacrifici de noys, donas y personas religiosas.

Y pera que á tots sia generalment notori, que ab veu alta, clara é inteligible sia publicat per tots los carrers de la present ciutat.

Donat en la cas de la Excema. Ciutat, residint en lo Portal de S. Antoni, presents los dits senyors Excms. Y personas associadas, á 11 de Setembre, á las 3 de la tarde, de 1714.”

El enlace al documento original:


La fuente:

http://bvrajyl.insde.es/i18n/consulta/registro.cmd?id=1916

Documento escaneado de la fuente:

http://www.intra-e.com/docs/docs2/los%20fueros%20de%20coroleu.pdf

Los catalanes de 1714 no hacían otra cosa que seguir la tradición hispánica marcada por Jaume I el Conqueridor, como queda demostrado por el siguiente documento escaneado:
 
Españolistas, luego "fascistas".

El delito de sedición, unido a la corrupción y a los genocidios impunes que, como sabemos, enterráronse bajo millones de toneladas de propaganda "humanitaria", hay que pagarlo y esperamos que los criminales oligarcas -de Barcelona y de Madrid- terminen respondiendo por sus enormes ofensas a la verdad, a la justicia y a la libertad.  

Se ruega difundir al máximo este dato: en los próximos meses puede ser decisivo para desenmascarar intelectualmente a la casta política del Reino, esa pandilla de delincuentes que controla Cataluña como si fuera su finca privada con la cobarde e interesada colaboración del PP.
 
La Marca Hispànica, 24 de diciembre de 2012


 

2 comentarios:

Frel dijo...

La manipulación histórica de esta gente no tiene límites, decir que fue una guerra de secesión cuando en realidad fue una guerra de sucesión, una guerra civil entre españoles, unos que apoyaban a la dinastías de los Austrias-Absburgo y otros a los Borbones. Además hay algo que es de lógica, si Rafael de Casanova apoyó al bando de los Austrias y los Austrias fueron los que unificaron los reinos, los que crearon la España imperial, cómo iba a ser secesionista, al revés, con su actitud defendió inapelablemente a España.

ENSPO dijo...

Se acercan momentos decisivos. Difundid al máximo esta documentación. Con la verdad en la mano los traidores y sediciosos sionistas (que están en el Palau de la Generalitat pero también en la Moncloa y en la Casa Real) nada tienen que hacer. El pueblo se alzará con tra los corruptos criminales, el tiempo se acerca. !!Queremos justicia!!